🏠 Zmiana adresu Kliniki. Od 1 września działamy na ul. Stefana Jaracza 4 w Częstochowie.

Klinika Twojej Diety

Gluten coś więcej

Czy gluten szkodzi zdrowiu?

Gluten jest jednym z białek występujących w zbożach (w pszenicy, życie, jęczmieniu oraz w wyniku zanieczyszczeń często także w owsie). Jest on więc obecny w pieczywie, makaronach, kaszach z ww. zbóż, płatkach owsianych, tradycyjnej pizzy, wafelkach do lodów, ciastkach i wielu innych produktach przygotowanych z tych zbóż.

Dieta bezglutenowa jest dietą, którą należy stosować w chorobach takich jak celiakia, choroba Duhringa czy też alergiach na gluten lub pszenicę. Choroby te diagnozuje się poprzez odpowiednie badania, często diagnostyka jest skomplikowana i trwa naprawdę długo. Jednak co najważniejsze diagnozę stawia wyłącznie lekarz, NIE dietetyk! ❌

Często można się spotkać ze stosowaniem diety bezglutenowej w chorobach takich jak Hashimoto, cukrzyca typu I czy zespół jelita drażliwego. Dlaczego?

Te choroby zazwyczaj współwystępują z celiakią, jednak zanim wprowadzimy taką dietę (z pomocą dietetyka klinicznego!) trzeba poddać się odpowiednim badaniom, ponieważ nieprzemyślane wykluczenie glutenu może być przyczyną trudności diagnostycznych w przypadku rzeczywistego istnienia choroby.

Obecnie wiele osób rezygnuje ze spożywania glutenu (kompletnie bez przyczyny) twierdząc, że gluten jest czymś złym, co psuje nasze zdrowie albo nie pozwala schudnąć. Są to oczywiście mity żywieniowe. Nieuzasadnione bądź nieumiejętne stosowanie diety bezglutenowej może być przyczyną większych kłopotów niż korzyści.

Dieta pozbawiona glutenu jest często uboga w błonnik i wiele innych składników odżywczych, a ponadto bezpodstawna eliminacja glutenu źle wpływa na mikroflorę naszych jelit (powoduje wzrost patologicznej mikroflory i spadek korzystnej).

Jeśli chcesz jeść na diecie takie i inne pyszne dania, skontaktuj się ze mną już dziś! Wizytę możesz umówić telefonicznie 793 979676 lub przez stronę:https://www.znanylekarz.pl/barbara-krawczyk-2/dietetyk/czestochowa

Oferuję również usługi dietetyczne drogą online? Ocenię Twój sposób odżywiania, wskażę popełniane błędy i przygotuję dla Ciebie zalecenia i dietę dopasowaną do Twoich potrzeb.

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i pożywnie
🍭 Zobacz wszystkie wpisy
Umów się na konsultację, aby zamówić program żywieniowy
Lubisz nasze przepisy?

Umów się na konsultację, aby zamówić program żywieniowy zgodny z Twoimi potrzebami.