Klinika Twojej Diety

Sezon na truskawki uwa偶amy za rozpocz臋ty 馃グ

Kto nie lubi s艂odkich, soczysto czerwonych truskawek, najlepiej zerwanych prosto z krzaczka? 馃き

Te przepyszne owoce, kt贸re kojarz膮 si臋 nam ze zbli偶aj膮cym si臋 latem to 艣wietny dodatek do musli, deser贸w, ciast czy sa艂atek! Zawieraj膮 spor膮 dawk臋 witaminy C (wi臋cej ni偶 owoce cytrusowe!), a jak doskonale wiemy witamina C to bardzo wa偶ny przeciwutleniacz, chroni膮cy kom贸rki przed dzia艂aniem wolnych rodnik贸w, zwi臋kszaj膮cy odporno艣膰 i wspomagaj膮cy wch艂anianie 偶elaza.

Poza tym truskawki dostarcz膮 nam witaminy z grupy B, witamin臋 A, E, PP oraz pektyny, kt贸re oczyszczaj膮 jelita, zapobiegaj膮c zaparciom. Znajdziemy tam r贸wnie偶 sk艂adniki mineralne, takie jak: cynk, potas, 偶elazo, wap艅, fosfor. Truskawki wp艂ywaj膮 korzystnie na kondycje w艂os贸w i sk贸ry, wzmacniaj膮 ko艣ci oraz z臋by, zapobiegaj膮 anemii, utrudniaj膮 wch艂anianie t艂uszcz贸w, obni偶aj膮 ci艣nienie oraz poziom cholesterolu.

W ok. 90% sk艂adaj膮 si臋 z wody, s膮 wi臋c moczop臋dne, dobrze wp艂ywaj膮 na prac臋 nerek i oczyszczaj膮 organizm! Dobra wiadomo艣膰 dla diabetyk贸w: truskawki maj膮 niski indeks glikemiczny, dzi臋ki czemu mog膮 spo偶ywa膰 je r贸wnie偶 osoby maj膮ce insulinooporno艣膰 czy choruj膮ce na cukrzyc臋! 馃檪

To r贸wnie偶 idealna przek膮ska dla os贸b walcz膮cych z nadwag膮, gdy偶 100g tych owoc贸w to zaledwie 28 kalorii! 馃檪

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i po偶ywnie
馃嵀 Zobacz wszystkie wpisy