Klinika Twojej Diety

Sezon na truskawki uwa偶amy za rozpocz臋ty 馃崜

Kto nie lubi s艂odkich, soczystych czerwonych truskawek? Te przepyszne owoce na szcz臋艣cie s膮 ma艂o kaloryczne (100g zawiera 28 kcal).

Zawieraj膮 spor膮 dawk臋 witaminy C (wi臋cej ni偶 owoce cytrusowe!) 馃崑

Poza tym dostarczaj膮 witaminy z grupy B (B1 i B2), witamin臋 PP, A, E, pektyny, kt贸re oczyszczaj膮 jelita, zapobiegaj膮c zaparciom oraz sk艂adniki mineralne, takie jak: cynk, potas, 偶elazo, fosfor.

Truskawki wp艂ywaj膮 korzystnie na kondycje w艂os贸w i sk贸ry, wzmacniaj膮 ko艣ci oraz z臋by, poprawiaj膮 prac臋 mi臋艣ni, zapobiegaj膮 anemii, utrudniaj膮 wch艂anianie t艂uszcz贸w, obni偶aj膮 ci艣nienie oraz poziom cholesterolu, oczyszczaj膮 i odkwaszaj膮 organizm. Zawieraj膮 fitocydy- zwi膮zki o w艂a艣ciwo艣ciach bakteriob贸jczych, stosowane np. w leczeniu stan贸w zapalnych jamy ustnej.

Dobra wiadomo艣膰 dla diabetyk贸w: truskawki maj膮 niski indeks glikemiczny, dzi臋ki czemu mog膮 spo偶ywa膰 je r贸wnie偶 osoby choruj膮ce na cukrzyc臋! 鉂わ笍

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i po偶ywnie
馃嵀 Zobacz wszystkie wpisy