Klinika Twojej Diety

Sezon na rzodkiewkę ❤️

Rzodkiewka to świetna przekąska w dietach odchudzających! Cały pęczek ma zaledwie 21 kcal i mnóstwo błonnika, który wypełnia żołądek i na długo daje uczucie sytości.

Warzywo to jest bogate w witaminy C, B1, B2, beta karoten, składniki mineralne (dzięki zawartości potasu pomaga w obniżeniu ciśnienia!). Dzięki zawartości kwasu foliowego, i unikalnej kompozycji żelaza, miedzi i manganu sałatki z rzodkiewki to idealne danie dla wegetarian i kobiet w ciąży. Wymienione substancje korzystnie wpływają na procesy krwiotwórcze, zapobiegając anemii.

Rzodkiewka zawiera również dużo siarki, która pobudza wzrost włosów i zapobiega ich wypadaniu. Ponadto warzywo to ma właściwości moczopędne, wspomaga funkcjonowanie nerek i zapobiega tworzeniu się kamieni.

Drobno starte bulwy usprawniają funkcjonowanie wątroby, odtruwając organizm. Wspomagają również trawienie tłustych dań, przyspieszają perystaltykę jelit, zapobiegając niestrawności i zaparciom 🤓

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i pożywnie
🍭 Zobacz wszystkie wpisy