Klinika Twojej Diety

Przepyszne risotto z sezonowej cukinii 馃ス

Sezon na cukini臋 w pe艂ni, wi臋c si臋gajmy po ni膮 jak najcz臋艣ciej. Dlaczego warto wybiera膰 warzywa sezonowe? Przede wszystkim dlatego, 偶e warzywa i owoce sezonowe maj膮 najwi臋ksz膮 warto艣膰 od偶ywcz膮, czyli zawieraj膮 w sobie najwi臋cej witamin i sk艂adnik贸w mineralnych.

W pe艂ni sezonu warzywa i owoce osi膮gaj膮 najni偶sze mo偶liwe ceny. Nie musimy wi臋c przep艂aca膰, bo nie ponosimy dodatkowych koszt贸w transportu tych produkt贸w z innych kraj贸w. Ale co najwa偶niejsze 鈥 produkty sezonowe charakteryzuj膮 si臋 niesamowitym smakiem! Sierpie艅 to miesi膮c najbogatszy w owoce i warzywa, wi臋c korzystajmy!

Obecnie trwa sezon na cukini臋. Jest ona odmian膮 dyni, kt贸ra w Polsce bywa nazywana tak偶e kabaczkiem. Jest warzywem szczeg贸lnie polecanym osobom b臋d膮cym na diecie, poniewa偶 jest niskokaloryczna, lekkostrawna i posiada niski indeks glikemiczny. Ponadto nie magazynuje w sobie pochodz膮cych ze 艣rodowiska metali ci臋偶kich, dlatego mo偶emy mie膰 pewno艣膰, 偶e dostarczamy swojemu organizmowi to co najlepsze! Mo偶na jej u偶y膰 do przygotowania leczo, zupy krem, a nawet ciasta. Ponadto mo偶na j膮 grillowa膰, nadziewa膰, a z m艂odej cukinii przyrz膮dzi膰 smaczne sur贸wki.

Dzi艣 prezentujemy Wam przepyszne, orze藕wiaj膮ce w smaku risotto z cukini膮 i groszkiem. Risotto jest popularnym daniem kuchni w艂oskiej, kt贸re charakteryzuje kremowa konsystencja i 艂atwo艣膰 w przygotowaniu. Mo偶na je przyrz膮dzi膰 na wiele sposob贸w i za ka偶dym razem uzyska膰 zupe艂nie inny bukiet smak贸w!

Na oliwie podsma偶y膰 pokrojonego w p贸艂ksi臋偶yce pora. Doda膰 pokrojonego w drobn膮 kostk臋 fileta z kurczaka i chwil臋 podsma偶a膰. W mi臋dzyczasie pokroi膰 cukini臋 w p贸艂plasterki i wrzuci膰 na patelni臋. Wsypa膰 suchy ry偶 i ca艂o艣膰 zala膰 bulionem. Przykry膰 pokrywk膮 i dusi膰 oko艂o 12 minut, a偶 ry偶 zmi臋knie. Je艣li bulion szybko si臋 wch艂onie, nale偶y podla膰 danie niepe艂n膮 szklank膮 wody i dalej dusi膰. Po tym czasie doprawi膰 sokiem z cytryny, sol膮 oraz pieprzem. Na sam koniec wrzuci膰 groszek, doda膰 serek naturalny, wymiesza膰 i ca艂o艣膰 trzyma膰 na ogniu jeszcze przez oko艂o 3 minuty. Posypa膰 kilkoma pistacjami, 艂y偶eczk膮 startego parmezanu i udekorowa膰 listkami 艣wie偶ej mi臋ty. Smacznego! 馃槉

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i po偶ywnie
馃嵀 Zobacz wszystkie wpisy