Klinika Twojej Diety

Piernik marchewkowy – pyszna propozycja na weekendowe ciacho! 🥕

Proste, szybkie w przygotowaniu ciasto dostarczające spore dawki witaminy A i C, błonnika, potasu, wapnia, magnezu, żelaza oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych to idealna propozycja na weekendowa słodką przekąskę.

Żurawiny zalewamy gorącą wodą i odstawiamy do napęcznienia.

Jajka ubijamy z ksylitolem, stopniowo dolewając olej. Nasiona chia mielimy w młynku. Do osobnej miski przesiewamy przez sitko suche składniki (mąkę, przyprawy, sodę, proszek do pieczenia i sól). Mieszamy z nasionami chia. Suche składniki stopniowo łączymy z masą jajeczną, cały czas mieszając.

Marchewkę i imbir trzemy na tarce o drobnych oczkach i dodajemy do ciasta delikatnie mieszając. Orzechy nerkowca rozdrabniamy. Dolewamy sok wyciśnięty z pomarańczy. Dodajemy odsączone żurawiny i orzechy – całość mieszamy.

Ciasto wylewamy do formy o średnicy 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do temperatury 160⁰C i pieczemy ok. 70-80 minut. Sprawdzamy wykałaczką czy ciasto jest upieczone.

Wystygnięte ciasto przekrawamy na dwie części i przekładamy serkiem mascarpone ubitym z ksylitolem.

W rondelku rozpuszczamy czekoladę z masłem. Gdy ciasto wystygnie dekorujemy je polewą i posypujemy płatkami migdałów.

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i pożywnie
🍭 Zobacz wszystkie wpisy