Klinika Twojej Diety

Miodowo-migda艂owe batony z granoli – idealna alternatywa drugiego 艣niadania, lub podwieczorku dla Twojego dziecka 馃崼

Granola, ostatnio bardzo popularna przek膮ska, idealna dla Ciebie i Twojego dziecka na drugie 艣niadanie lub podwieczorek! To mieszanka kilku sk艂adnik贸w, takich jak: p艂atki zbo偶owe, orzechy, suszone owoce z dodatkiem cukru lub miodu. Niekt贸re sk艂adniki pra偶y si臋 w piekarniku do momentu uzyskania w艂a艣ciwej chrupko艣ci.

Granola dostarcza nam b艂onnik pokarmowy, kt贸ry pomaga zachowa膰 wra偶enie syto艣ci na d艂u偶ej, zawarte w niej orzechy to 藕r贸d艂o zdrowych t艂uszcz贸w, a suszone owoce dostarczaj膮 mn贸stwo energii. To bardzo dobre 藕r贸d艂o witamin, g艂贸wnie z grupy B, minera艂贸w (偶elazo, wap艅, magnez, fosfor) oraz antyoksydant贸w. To zdrowa ale i wysokoenergetyczna przek膮ska (w 100g ponad 400 kcal), dlatego osoby walcz膮ce z nadmiarem kilogram贸w nie powinny si臋ga膰 po ni膮 za cz臋sto 馃槈

Przemys艂 spo偶ywczy proponuje nam gotowe, r贸偶norodne mieszanki granoli, gotowych baton贸w, kt贸re mo偶na zakupi膰 praktycznie w ka偶dym sklepie, niestety cz臋sto zawieraj膮 niezdrowe cukry i t艂uszcze. Dlatego warto po艣wi臋ci膰 kilka minut i przygotowa膰 j膮 w艂asnor臋cznie w domu ze znanych, pewnych i lubianych sk艂adnik贸w 馃檪 Domowa granola, kt贸r膮 mo偶esz przygotowa膰 razem ze swoj膮 pociech膮 z pewno艣ci膮 b臋dzie zdrowsz膮 i ta艅sz膮 alternatyw膮 dla tej gotowej. Granole mo偶na wykorzysta膰 do deser贸w i baton贸w, kt贸re Twoje dziecko mo偶e 艣mia艂o zabra膰 ze sob膮 do szko艂y czy na trening, jako zdrow膮 przek膮sk臋 馃檪

Poni偶ej przepis na miodowo-migda艂owe batony z granoli, smacznego 馃檪

Spos贸b przygotowania:

Nagrzej piekarnik do 160掳C. P艂atki owsiane i migda艂y na wysyp na wy艂o偶on膮 papierem pergaminowym blach臋 do pieczenia. Upra偶 je w piekarniku przez oko艂o 12-15 minut (mieszaj膮c je dwa razy). Wyjmij z piekarnika i odstaw do ostygni臋cia.

Migda艂y delikatnie posiekaj. W ma艂ym rondlu na wolnym ogniu rozgrzej olej kokosowy, a nast臋pnie dodaj do niego mi贸d, tahini i ekstrakt z wanilii. Ca艂o艣膰 wymieszaj i odstaw.

W du偶ej misce po艂膮cz ze sob膮 p艂atki, migda艂y, suszone owoce, dmuchane zbo偶e oraz s贸l. Na wymieszane suche sk艂adniki wylej mokre i szybko zamieszaj. Przygotowan膮 mas臋 wy艂贸偶 na form臋 i ugnie膰 d艂o艅mi na ca艂ej powierzchni. Form臋 wstaw do lod贸wki na kilka godzin, tak by masa stwardnia艂a.

Po zastygni臋ciu pokr贸j na mniejsze kawa艂ki (batony). Przechowuj je w szczelnym pojemniku w lod贸wce, ale nie d艂u偶ej ni偶 2 tygodnie.

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i po偶ywnie
馃嵀 Zobacz wszystkie wpisy