馃彔 Zmiana adresu Kliniki. Od 1 wrze艣nia dzia艂amy na ul. Stefana Jaracza 4 w Cz臋stochowie.

Klinika Twojej Diety

Style jedzenia

JAKI JEST TW脫J STYL JEDZENIA

Styl jedzenia to spos贸b w jaki dana osoba wybiera co, kiedy i gdzie b臋dzie jad艂a, w jaki spos贸b b臋dzie jad艂a, a tak偶e emocje i doznania, kt贸re jej towarzysz膮 podczas spo偶ywania posi艂ku. Ka偶dy z nas prezentuje okre艣lone style jedzenia, kt贸re wp艂ywaj膮 na nasze zdrowie i mas臋 cia艂a.

聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽
Styl punktowy

Osoby charakteryzuj膮ce si臋 tym stylem jedzenia jedz膮 tylko produkty spe艂niaj膮ce okre艣lone standardy, tylko w okre艣lony spos贸b i tylko w okre艣lonych porach. Dla takich os贸b posi艂ek w po艂owie dnia to obiad, czyli ciep艂y posi艂ek sk艂adaj膮cy si臋 z mi臋sa, ziemniak贸w i warzyw i nie wyobra偶aj膮 sobie jak mo偶na o godzinie 14 zje艣膰 kanapki, zamiast wspomnianego wcze艣niej zestawu.

Styl przedzia艂owy

Z kolei ten styl jedzenia charakteryzuje osoby, dla kt贸rych nie ma znaczenia jakten posi艂ek obiadowy b臋dzie wygl膮da艂. Czy b臋d膮 to kanapki, czy spaghetti, czy sa艂atka. Nie jest dla nich problemem zjedzenia na 艣niadanie zupy pomidorowej z dnia wcze艣niejszego, je艣li nic innego nie maj膮 w lod贸wce. To osoby bardziej elastyczne, kt贸re ,,mog膮 je艣膰 prawie wszystko, zawsze i wsz臋dzie鈥欌.

Styl wisceralny – ,,zajadacze鈥

Osoby, kt贸re d膮偶膮 do zaspokojenia g艂odu i do艣wiadczenia uczucia syto艣ci. Nie koncentruj膮 si臋 na walorach estetycznych czy smakowych, preferuj膮 proste i szybkie w przygotowaniu potrawy.


Styl zmys艂owy – ,,smakosze鈥欌

Bardziej celebruj膮 posi艂ki, istotny jest dla nich spos贸b podania, wygl膮d i w艂a艣ciwy smak potrawy. Maj膮 wy偶szy poziom 艣wiadomo艣ci towarzysz膮cej procesowi jedzenia, chocia偶 w przypadku braku odpowiedniej wiedzy 偶ywieniowej ten styl jedzenia sprzyja膰 mo偶e nadmiernemu objadaniu si臋 b膮d藕 spo偶ywaniem niezdrowej 偶ywno艣ci.

  • Styl emocjonalny

To styl problemowy, kt贸ry charakteryzuje jedzenie w odpowiedzi na negatywne emocje. Jest to utrwalona praktyka spo偶ywania nadmiernych ilo艣ci pokarmu w odpowiedzi na negatywne emocje i stres. Osoba jedz膮ce emocjonalnie nie uwzgl臋dnia sygna艂贸w g艂odu przy rozpoczynaniu jedzenia ani uczucia syto艣ci przy jego ko艅czeniu. Jedzenia u偶ywa jako sposobu regulowania swojego stanu emocjonalnego poprzez obni偶enie napi臋cia lub odwr贸cenie uwagi od trudnych dla niej my艣li czy sytuacji. Ten styl jedzenia koreluje z nadwag膮 i oty艂o艣ci膮.

Warto okre艣li膰, do jakiego stylu jedzenia jest nam najbli偶ej. Wp艂ynie to na skuteczniejsze modyfikowanie niew艂a艣ciwych nawyk贸w 偶ywieniowych.

Chcesz schudn膮膰, ale nie wiesz od czego zacz膮膰? Skontaktuj si臋 ze mn膮 ju偶 dzi艣, a przygotuj臋 dla Ciebie smaczn膮, indywidualn膮 i szybk膮 diet臋 oraz udziel臋 wsparcia i motywacji. Ze mn膮 na pewno osi膮gniesz sw贸j cel! 聽793聽979676

Barbara Krawczyk - ZnanyLekarz.pl

Dietetyczne porady

Smacznie, zdrowo i po偶ywnie
馃嵀 Zobacz wszystkie wpisy
Um贸w si臋 na konsultacj臋, aby zam贸wi膰 program 偶ywieniowy
Lubisz nasze przepisy?

Um贸w si臋 na konsultacj臋, aby zam贸wi膰 program 偶ywieniowy zgodny z Twoimi potrzebami.